2013. május. 17. 10:55

allplan.blog.hu - két és fél év számokban

Címkék: blog információ

2010. november 17-én a CAD, AEC, BIM és a többiek bejegyzéssel indítottam el az allplan.blog.hu oldalt. Mi történ ez alatt a két és fél év (30 hónap, 912 nap) alatt? A számok tükrében egy kis "hangos" gondolkodás a Google Analytics és a blog.hu statisztikái alapján.

260 Allplanról szóló bejegyzés

A jobb oldali sávban, a címke dobozban találod, hogy melyik címkéhez hány darab bejegyzést rendeltem. Ha nem rontottam el, és minden Allplanról szóló bejegyzéshez hozzá rendeltem az allplan címkét, akkor eddig 260 bejegyzést írtam, ami azt jelenti hogy átlagosan három és fél naponta született egy-egy új, azaz heti két új bejegyzéssel bővült az allplan.blog.hu. A végén kiderül, hogy grafomán vagyok. ;)

Látogatások, oldalmegtekintések

74.098 oldalmegtekintés, 37.475 látogatásból.

Ez sok vagy kevés? Önmagában a számok szép nagyok, de ha elosztom a napok számával akkor az átlagok kicsit már mást mutatnak. 41 látogatás/nap, 21 egyedi látogató/nap, 81 oldalmegtekintés/nap, 66 egyedi oldalmegtekintés/nap. Lehetne ezekkel a számokkal bűvészkedni a magyar gazdaság, és a magyar építőipar elmúlt két és fél éves tendenciáinak tükrében, vagy a magyar nyelvet beszélő Allplan felhasználók száma alapján. Én ilyet nem szeretnék. Sajnos hasonló jelegű magyar nyelvű blogokról kevés információm van, pontosabban egyről olvastam statisztikát, amihez képest szépek ezek a számok, de azt hiszem ez sem jelent semmit.

Legtöbb ...

2011. május 24-én volt a legtöbb oldalmegtekintés, 365.

2012. április 2-án volt a legtöbb látogatás, 162.

Az elmúlt két és fél év legnézettebb oldalainak listájából az derül ki számomra, hogy a legtöbben a kezdő oldalt olvassátok, ami szerintem természetes. Számomra is elgondolkodtató a továbbiak. 5,50%, azaz 4.076 megtekintése volt eddig a ø, ±, ² és a többi különleges karakter bejegyzésnek ( a bejegyzésben szereplő Heidi Løke az elmúlt szezonban, már a magyar kézilabdát szeretőknek is sok örömteli pillanatot szerzet a Győr színeiben, mint például múlt szombaton a BL fináléban ). Akkor írnom kellene még ebben a témában.

Mi ez a blog?

Maga a blog szó a web + log (napló) szavakból képződött a Wikipédián olvasható cikk szerint, azaz a weben vezetett napló. Naplót, feljegyzéseket általában ugyanazon célból ír mindenki, hogy ne felejtse el, vagy más számára is rögzítse az eseményeket, információkat. Ezekből következik, hogy egy blogban, így az allplan.blog.hu-n is nem tematikusan, hanem a bejegyzések időrendi sorrendjében találod a bejegyzéseket. A különböző témákhoz kapcsolódó bejegyzések közötti keresésre nyújtanak segítséget a címkék. A bejegyzéshez tartozó címkéket ezen a blogon a cím alatt találjátok, valamint azon címkék listáját, amihez már legalább három bejegyzés tartozik  a jobb oldali sávban találod.

Miért írok én?

Amíg az Allplan technikai támogatásával (hotline, support) foglalkoztam, az allplan.blog.hu nagyban segítette a munkámat, hogy ugyanarra a kérdésre nem kellett a választ sokszor elmondanom vagy leírnom, mert azt már megtettem és csak hivatkoznom kellett egy-egy bejegyzésre. Természetesen egy másik célom is volt a blog elindításakor. Még pedig az, hogy az 1994. március óta (ekkor kezdtem el az Allplant használni) összegyűlt sok-sok információ, ismeret anyag között "kicsit rendet tegyek", valamint rögzítsem, mert természetes dolog, hogy amit nem nap mint nap használunk, arra nem annyira emlékszünk. Az Allplan széles lehetőségének következménye, hogy vannak olyan részek, funkciók, amiket csak ritkán kell "elővenni". Ma is ezért írok.

Hogyan születnek a bejegyzések?

Erről egyetemi éveimből, egyik Vásárhelyi Napok vendégének, Dr. Veres Pál orvos-szexológusnak feltett kérdés jut mindig eszembe, amikor is megkérdezték tőle, hogy a könyveiben és az újságokban megjelent (Az orvos válaszol rovatban) történetek miként keletkeznek. Ő erre azt válaszolta, hogy sajnos egyetlen tanulságos történetet sem kellett soha kitalálni, mert mindegyik a praxisából származik. Valahogy így voltam, vagyok én is, mert ebben a 30 hónapban nem nagyon kellett gondolkodnom a témákon, kérdéseken, mert azok vagy Ti kérdéseitek voltak, vagy az általam végzett tervezési munkáknál merültek fel, amit leírtam és publikáltam. Jó hír, hogy már most is harminc-negyven téma van a tarsolyomba, amikről csak írnom kellene, valamint dolgozom, konzultálok más Allplan felhasználókkal így újabb és újabb témákkal, kérdésekkel bővül a publikálandók listája.

Köszönet!

Köszönöm mindenkinek a fenti statisztikákban megjelenő látogatásokat, az aktívabbaknak a kommenteket, megjegyzéseket és a kérdéseket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://allplan.blog.hu/api/trackback/id/tr465304122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása