2012. november. 13. 13:07

Egy példa a felhőben való adattárolás előnyeire

Címkék: allplan felhő adattárolás

"Kész az alapozás. Terv összeállítva. Hoppá ott van egy vonal, amit benne felejtettem. Vissza a rajzfájlra, törlés és vissza a tervszerkesztésbe. AZT A ... ! KITÖRÖLTEM A TALAJT! EGY PERCE MÉG MEGVOLT! Most minden metszetből hiányzik. ..."

Veled is megesett már ehhez hasonló? És hogyan folytatódott nálad a történet?

1113_cloud.png

Nálam így. A rajzfájl felhőben tárolt, egy perccel korábbi verziójából visszamásoltam a talajt a projektbe. Tervszerkesztés és nyomtatható a terv. Egy percembe sem telt és minden rendben volt.

De nézzük meg először, hogy mit is csinál az Allplan a rajzfájlokkal a munkánk közben.

Mikkor menti a rajzfájlt?

1113_rajzfajlok.PNG

Ez volt az a rajzfájl. Az Allplan a következő esetekben biztosan ment kérdezés nélkül, és utána nincs már visszalépés:

  • változtatsz a rajzfájlok státuszán, azaz a rajzfájlt bezárod, és másikat nyitsz meg, vagy csak megnyitsz egy másik rajzfájlt passzívként,
  • a Tervszerkesztés funkcióval a dokumentum-szerkesztésből a tervösszeállításba lépsz át, mint ahogy én is tettem a fent említett példában,
  • kikapcsolod az Allplant.

És ez baj, hogy ment?

Természetesen nem. Úgy gondolom ha rákérdezett volna akkor sem lettem volna előrébb csak még kellett volna egy OK-t is nyomnom.

Akkor mit tehetünk a saját "magunk okozta károk" megelőzésére?

Tárold az adataidat a felhőben!

Erről már áprilisban írtam az Adattárolás a felhőben, ingyenes 2 GB tárhellyel bejegyzésben, amivel egy időben lehetett, hogy a gépemen az Allplan központi fájlmappáját egy olyan mappába telepítettem, ami az egyik ilyen felhő adatmappa. Tehát körülbelül kilenc hónapja működik gond nélkül.

Miért jó ez?

Az Allplan adatok ott vannak a számítógépem merevlemezén, de bármely fájl mentése után a komputerem automatikusan feltölti a felhő tárhelybe a frissen mentett, azaz megváltozott fájlt. Így a módosult rajzfájlokat is többek közt. Ami meglepő hogy szinte pillanatok alatt fenn van minden a normálnak mondható 10Mb/1Mb sávszélességű ADSL kapcsolattal. Az elején tesztelgettem és a nagyon-nagy adatmennyiségű projekt, sok-sok rajzfájlját szerkeszthetőre megnyítottam, majd az Allplan kikapcsoltam, ami után kevesebb mint két percre már minden szinkronizálva volt.
Első gondolatom, amiért ezt csináltam, hogy ha bármi történik a gépemmel, tönkre megy, ellopják, ..., akkor van egy mentésem az utolsó állapotról, ami fizikailag teljesen máshol van, és bármikor, bárhonnan elérem. És ami még nagyon fontos, hogy ez a mentést a telepített alkalmazás végzi, nekem nem kell tennem semmit. Ezt fejelte meg az általam használt Dropbox, hogy nem csak az utolsó állapot van meg, hanem korábbi verziókat is tárol.

1113_dropbox_version.PNG

A képen az említett munka 1-es rajzfájljának korábbi változatait látod. Innen töltöttem le a korábbi állapotot és szedtem ki belőle a törölt modell elemeket.

Melyik szolgáltatást válasszam?

Erre nem azt mondom, hogy A-t vagy B-t, hanem én milyen szempontokat vizsgálj meg a kiválasztáskor,

  • ára, ilyen világban élünk, kezdjük ezzel,
    a legtöbb szolgáltatásnak létezik ingyenes változata is, én is ilyeneket használok,
  • tárhely méret, ez egy fontos tényező, könnyen mérhető az igényünk, mert csak meg kell nézned, hogy mekkora az az adat mennyiség, amit így szeretnél használni; természetesen megbecsülve a várható méretet biztonsági tényezővel felszorozva,
  • változatok mentése, erről szólt ez az egész bejegyzés.

Az általam ismertekről röviden.

1113_dropbox.png

  • ingyenes tárhely regisztráció után: 2GB
  • bővíthetőség: 25GB-ig, pl. meghívással
  • változatok mentése: van 30 napig visszamenőleg korlát nélkül az ingyenes változatban
  • alkalmazás: Windows, Mac, Android, iOS

1113_drive.png

  • ingyenes tárhely regisztráció után: 5GB, ha van Gmail fiókod akkor már regisztrálva vagy
  • bővíthetőség: tudomásom szerint csak előfizetéssel
  • változatok mentése: van 30 napig visszamenőleg, maximum 100
  • alkalmazás: Windows, Mac, Android, iOS

1113_skydrive.png

  • ingyenes tárhely regisztráció után: 7GB
  • bővíthetőség: tudomásom szerint csak előfizetéssel
  • változatok mentése: van napi egy
  • alkalmazás: Windows, Mac, Android, iOS

1113_cubby.jpg

  • ingyenes tárhely regisztráció után: 5GB
  • bővíthetőség: 25GB-ig, pl. meghívással
  • változatok mentése: van, ami nekem nem tetszet, hogy minden változatot a tárhely rovására tárol, azaz egy 100MB-os fájl 15 változattal már ~1.5GB-ot elvisz
  • alkalmazás: Windows, Mac, Android, iOS

Próbáld ki a különböző szolgáltatásokat! Kérd ki szakértő véleményét!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://allplan.blog.hu/api/trackback/id/tr864904829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hogyan allitod be a Google Drive, vagy Dropbox altal letrehozott mappat, alapertelmezettnek az Allplan projektek szamara. (Jelenleg C:\Data Files\Nemetschek\Allplan_2012\Prj\ es szeretnem cserelni C:\Data Files\Nemetschek\Allplan_2012\Prj\Disc Google\ -ra)
Lehetseges?
A Cubby mondjuk ebből a szempontból kezesebb, mert ott bármelyik mappából lehet "cubby"-t csinálni, akár az Allplan adatok mappájából is, utólag is.
@KT:

Ebben igazad van. Nekem a korábbi változatok tárolása nem tetszik a Cubby-ban, mert minden a tárhely rovására megy. Ha 100× módosítok egy 10MB-os fájlt akkor 1GB-ot elhasznál a tárhelyből, és akkor állandóan takarítani kell, amiben megint ott az emberi tényező.

Ezért írtam, hogy próbálja ki mindenki a választandó szolgáltatást, vagy kérje ki hozzáértő véleményét.
Egyetértek, nincs vita köztünk. ;)
@KT: :)

Minden gondolat, ötlet építő számomra is és gondolom a blog olvasói számára is.

Köszönöm ezt is és a korábbiakat is.
süti beállítások módosítása